
Prowadzenie własnego biznesu to bardzo odpowiedzialne zajęcie, którego jednym z głównych celów jest pozyskiwanie klientów oraz sprzedawanie swoich produktów i usług. Do osiągania sukcesów przyczyniają się oczywiście działania marketingowe. Dobra promocja nie ogranicza się jednak jedynie do samego prowadzenia firmy, ale również organizowanych konferencji, spotkań i wielu innych wydarzeń. Flagi reklamowe to obecnie jeden z najbardziej skutecznych sposobów na pokazanie się potencjalnym odbiorcom i zachęcenie do skorzystania z oferty. Dowiedz się, o czym należy pamiętać podczas podejmowania tego typu działań promocyjnych, jakie są rodzaje flag reklamowych i zdecyduj o tym, jaką flagę najlepiej wybrać, aby przyciągała wzrok potencjalnych klientów.
Flagi reklamowe – dlaczego warto z nich skorzystać?
Ostatnie lata pokazały, że stosowanie flag firmowych jest jedną z najbardziej atrakcyjnych i skutecznych form marketingu w przestrzeni fizycznej. Co więcej, jest ono także stosunkowo bezproblemowe prawnie i niedrogie, szczególnie wtedy, gdy porównamy tę metodę z dość drogim stawianiem lub wykupowaniem wielkopowierzchniowych billboardów oraz reklam w lokalnych gazetach. Dobrze zaprojektowane i odpowiednio wykonane flagi reklamowe pozwolą w wyjątkowy sposób uwidocznić nasze działania. Są one wyjątkowo skuteczne w przypadku, gdy chcemy zareklamować usługi świadczone w naszej siedzibie – biurze, restauracji, hotelu lub innym punkcie, a także zachęcić do udziału w różnego rodzaju spotkaniach i wydarzeniach.
Przyjrzyjmy się kilku wybranym kwestiom, które sprawiają, że wykorzystywanie flag firmowych jest naprawdę świetnym, a do tego korzystnym finansowo przykładem prowadzenia działań marketingowych.
Pierwszą z korzyści jest przede wszystkim ciekawy wizualnie sposób prezentacji własnej działalności. Flagi z logo pozwalają wyraźnie pokazać, że jesteśmy obecni na rynku, a nasza oferta dostępna jest dla wszystkich zainteresowanych. Flaga firmowa to jednocześnie wizytówka naszej firmy w przestrzeni publicznej. Dobrze zaprojektowana, ze smakiem i zachowaniem zasad estetyki zaprezentuje solidność i wysoką jakość oferowanych przez nas produktów i usług – odzwierciedli po prostu naszą przedsiębiorczą duszę. Jednocześnie należy pamiętać o tym, że kiczowata flaga, którą za wszelką cenę będziemy chcieli wybić się ponad otaczający nas krajobraz oraz okoliczności, może doprowadzić do zupełnie odwrotnego efektu – potencjalny klient zauważy naszą obecność, ale chaotyczny i uciążliwy dla oczu projekt zwyczajnie zniechęci do zapoznania się z działaniami firmy.
Jedną z największych korzyści płynących ze stosowania flag reklamowych jest także cena prowadzenia działań marketingowych przy ich współudziale. W porównaniu do innych nośników informacji o naszej firmie są one zwyczajnie o wiele tańsze. Zakup flagi to znacznie mniejszy koszt niż często chwilowe wynajęcie na przykład wielkopowierzchniowego billboardu lub dzierżawa platformy, na której zawiśnie wydrukowany baner. Zakup i postawienie flagi nie wymaga najczęściej żadnych pozwoleń w przeciwieństwie do montażu innych dużych instalacji, przez co unikniemy oczekiwania na decyzje miejscowych władz. Decydując się natomiast na zakup flagi reklamowej warto rozeznać się wśród konkurencji i zakupić produkty, które charakteryzują się trwałością oraz dokładnością wykonania.
Jakie są rodzaje flag reklamowych?
Wśród rodzajów flag reklamowych warto wyróżnić kilka, które różnią się od siebie sposobem montażu oraz ogólnym wyglądem. W marketingu firmy odgrywają one także różną rolę i promują one usługi ze zróżnicowaną „intensywnością”.
Pierwszym typem flagi reklamowej, bardzo chętnie wykorzystywanym do promocji są flagi typu winder. Charakteryzują się zarówno specyficznym kształtem, jak i przeznaczeniem. Płótno, na którym nadrukowano wzór jest wysokie i podłużne, to materiał o orientacji pionowej. Flaga przymocowana jest do masztu właśnie od strony dłuższej krawędzi, a sam maszt ma różne kształty, podobnie jak zawieszony materiał. Taka flaga przypomina żagiel, którego maszt przytwierdzany jest albo do podstawy wbitej w grunt albo do podstawy stojącej na gruncie. Podstawy wyposażone są w rotator, który umożliwia fladze manewrowanie wraz z kierunkiem wiatru. Flagi reklamowe typu winder spisują się wzorowo w przypadku, gdy nasz biznes działa sezonowo, ale nie jest to regułą. Tego typu flaga z logo naszej firmy i pozostałymi informacjami sprawdzi się świetnie w przypadku prowadzenia na przykład punktu gastronomicznego, warsztatu naprawiającego rowery, wypożyczalni sprzętów do sportów wodnych i zimowych, ale także na różnego rodzaju konferencjach, targach oraz innych wydarzeniach i sytuacjach. Jest to najtańsza opcja spośród flag, jednocześnie to niezwykle mobilny sposób na reklamę. Windery charakteryzują się też niewielkimi kształtami i dużą lekkością.
Kolejnym wartym uwagi typem flagi reklamowej są flagi na masztach przenośnych. To flagi większe od winderów, o prostym i geometrycznym prostokątnym kształcie. Jak wskazuje nazwa umieszczane są one na przenośnych masztach, czyli takich, które nie wymagają instalacji na stałe do ziemi lub innej powierzchni. Są one też droższą, wyższą i cięższą propozycją flagi w porównaniu do winderów. Dzięki temu w świetny sposób sprawdzą się na zewnątrz. Tego typu flagi możemy podzielić ze względu na rodzaj masztu, na którym się znajdują – są to flagi teleskopowe lub nasadowe. Choć stanowią formę pośrednią między lekkimi i małymi winderami, a wysokimi i dużymi flagami montowanymi na stałe to również te flagi reklamowe na masztach przenośnych można na stałe montować do powierzchni za pomocą tulei.
Trzecim rodzajem flag firmowych są flagi na masztach stacjonarnych. To największe spośród trzech typów flag reklamowych. W związku z bardzo dużymi wymiarami masztów montowane są one na stałe do powierzchni. Tego typu maszty są najbardziej odporne na wiatr oraz inne czynniki zewnętrzne, dzięki czemu skutecznie opierają się silnym podmuchom. Same flagi należy natomiast opuszczać aby uniknąć ich zniszczenia. Maszty te warto zastosować w przypadku, gdy zamierzamy zainstalować flagę reklamową na stałe, a nie sezonowo. To właśnie maszty są cechą, umożliwiają powieszenie na nich największych flag, większych niż, które są używane do masztów przenośnych. Decydując się na wybór flagi firmowej na maszcie stacjonarnym mamy do wyboru kilka rodzajów masztów, a te ze względu na typ mogą charakteryzować się pewnymi elementami, wśród których znajdziemy: ramię windtracker, które porusza flagę zgodnie z kierunkiem wiania wiatru, linka wewnątrz masztu, zamek i stopa zawiasowa, którą posiada każdy rodzaj masztu. Szczegóły dotyczące masztów stacjonarnych można znaleźć na stronie internetowej sklepu Flagowo.
Odpowiednia decyzja związana z zakupem flagi reklamowej powinna być podjęta w oparciu o rozeznanie swoich potrzeb, dzięki czemu zakup będzie z pewnością satysfakcjonujący. Solidny sposób produkcji oraz wykorzystanie jak najlepszych materiałów gwarantuje zadowolenie oraz trwałość, w związku z czym nasza działalność będzie wyraźnie widoczna w przestrzeni publicznej.