Blog

Flagi reklamowe – dlaczego warto je posiadać

Odpowiedni marketing w firmie jest dziś kluczem do sukcesu. Choć istnieje wiele narzędzi, które w skuteczny sposób pozwolą wypromować nasz biznes to nie wszyscy potrafią z nich odpowiednio korzystać. Dziś promować można się w sieci, ale nie tylko – dobra widoczność estetycznych reklam w różnych miejscach z pewnością przysporzy nam wielu klientów. Jednym z najciekawszych i najwygodniejszych sposobów promowania własnej firmy są flagi reklamowe. Dowiedz się, jakie zalety płyną ze stosowania flag reklamowych, czym jest winder reklamowy oraz gdzie możesz je zakupić.

Flaga reklamowa – czym jest?

Jeden z ciekawszych i estetycznych sposobów na promocję Twojego biznesu to właśnie flaga reklamowa. Interesujący i przyciągający uwagę materiał, który w estetyczny sposób informuje o Twoich działaniach oraz jednocześnie stanowi ciekawą ozdobę Twojej siedziby lub punktu, w którym sprzedajesz swoje produkty lub świadczysz usługi. Wśród rodzajów flag reklamowych można wyróżnić przede wszystkim tradycyjną flagę zawieszoną na maszcie albo rurce, a także coraz popularniejsze windery.

Flaga reklamowa pełni w dzisiejszych czasach bardzo ważną rolę. Stanowi skuteczne narzędzie marketingowe, które w efektywny sposób pomaga w zdobyciu nowych klientów i wyraźnemu zaprezentowaniu usług. Jest zarazem elementem ruchomym i nieinwazyjnym – w większości przypadków do montażu nie wymaga tworzenia specjalnej mikro-infrastruktury (na przykład budowy stelaży), wierceń w murach i uzyskiwania specjalnych pozwoleń. Dzięki swojemu charakterowi oraz sposobowi montażu jest łatwa do zdjęcia lub przeniesienia w inne miejsce, a różne rozmiary flag pozwolą w odpowiedni sposób efektownie zareklamować nasze produkty w każdym miejscu.

Myśląc więc o promocji swojej marki nie warto pokładać całości działań marketingowych wyłącznie w sieci, szczególnie, jeśli nasza firma ma charakter i zasięg lokalny. Odpowiednie i zgodne z zasadami estetyki oraz miejscowymi przepisami promowanie swojej marki pobudzi wśród okolicznych mieszkańców oraz przyjezdnych wiedzę i świadomość dotyczącą możliwości skorzystania z Twojej oferty w konkretnym miejscu, po sąsiedzku, co wiąże się jednocześnie z szansą na pozyskanie stałych klientów z okolicy oraz budowę stabilnej lokalnej marki, która następnie ma wielkie szanse na dalszy rozwój.

Jak powinna wyglądać i czym musi charakteryzować się dobra flaga reklamowa?

Dobrze zaprojektowana i wykonana flaga w genialny sposób poprawi widoczność Twojej firmy. Ważne, aby była ona stworzona ze smakiem – ma to być kwintesencja charakteru reklamowanej działalności. Powinna zawierać najważniejsze informacje, dzięki którym już od pierwszego spojrzenia odbiorca będzie mógł zidentyfikować zakres działań. Musi być ona więc nieco minimalistyczna pod względem treści, ale zarówno interesująca pod kątem walorów wizualnych. Flaga, która będzie odznaczać się pośród otaczających ją elementów z pewnością prędzej trafi do obiorcy. Należy jednak pamiętać o tym, że użycie zbyt jaskrawych kolorów i „graficzny bałagan” mogą stać się faktorem ograniczającym jej skuteczność, do czego doprowadzi zaburzenie czytelności i estetyki odbioru. Nieodpowiedni dobór kolorów i chaos, źle dobrana czcionka oraz słabej jakości nadruk mogą sprawić, że flaga będzie wyglądać zwyczajnie kiczowato, co odepchnie potencjalnego klienta od zajrzenia do oferty firmy.

Flaga powinna być więc zaprojektowana ze smakiem, a wykonana z solidną dbałością o szczegóły. To w końcu ona będzie stanowić wizytówkę firmy dla osób, które mogą stać się jej klientami, często dość spontanicznie i niespodziewanie. Dobrze dobrane elementy wizualne to jednak połowa sukcesu. Drugą połową jest trwałość flagi reklamowej i jej odporność na czynniki zewnętrzne, przede wszystkim atmosferyczne. Flaga reklamowa znajdująca się na zewnątrz będzie miała bezpośredni kontakt z deszczem, wiatrem, gradem i mrozem, a także promieniowaniem słonecznym i innymi warunkami, które mogą doprowadzić do niszczenia. Flaga powinna być wykonana z dobrej jakości materiału, odpornego na szarpanie, skrajne temperatury i wilgoć. Warto też pamiętać, że flagi mogą się brudzić, stąd przy wyborze producenta warto zwrócić uwagę na produkty firm oferujących flagi z możliwością prania ich w pralkach, a także prasowania, dzięki czemu materiał uzyskuje świeży wygląd.

Podobnie trwały musi być sposób rejestrowania grafiki na materiale. Jakość druku odegra bardzo ważną rolę w długoletnim odbiorze, a także odporności na pogodę. Niestety często do jakości druku nie jest przykładana odpowiednia waga, dlatego wiele z prezentowanych w przestrzeni publicznej flag blaknie, a nawet zupełnie traci kolory na skutek oddziaływania na przykład promieni słonecznych. Równie ważny w przypadku odporności i trwałości flagi jest maszt, na którym flaga została zawieszona. Może być to tradycyjny kij drewniany, metalowa lub plastikowa rurka – wkładana w specjalny stojak, wbijana bezpośrednio do ziemi albo przytwierdzona na przykład do ściany budynku.

Dobra flaga reklamowa, która może znacznie wzmocnić marketingowy sukces dla Twojej działalności powinna być solidna i odporna na wiele czynników. Musi ona być też zaprojektowana i wykonana w jak najlepszy sposób, aby reprezentowała Twoją działalność przez długie lata. W firmie Flagowo tworzymy z ogromnym zaangażowaniem flagi reklamowe, które będą idealne dla Ciebie i Twojej marki.

Flaga reklamowa a winder reklamowy – jakie są różnice?

Coraz chętniej wybieranym rodzajem flagi reklamowej jest winder. Nie wszyscy jednak mają świadomość tego czym właściwie jest winder reklamowy, a jest to tak naprawdę rodzaj flagi reklamowej. Jego nazwa pochodzi od angielskiego słowa oznaczającego wiatr (ang. wind). Podstawową różnicą między klasyczną flagą zamontowaną na maszcie a winderem jest sposób zawieszenia i promorcje materiału. Windery są wyposażone najczęściej w stojak, do którego mocuje się długi maszt. Do masztu zawieszona jest flaga, która stworzona jest z materiału podłużnego, a nie szerokiego, jak w przypadku klasycznej flagi. Winder przypomina więc nieco żagiel. Taki rodzaj flagi można stosować we wnętrzach oraz na zewnątrz, jest zarazem bardzo mobilny i w przypadku ekstremalnych zjawisk pogodowych lub montażu do celów sezonowych bardzo łatwo go zwinąć i schować.

Oryginalny projekt windera oraz interakcja flagi z kierunkiem wiejącego wiatru z pewnością przyciąga wzrok. Nieszablonowe i nowoczesne kształty winderów reklamowych opierają się na wspomnianym wzorze żagla, zaś różnego rodzaju wygięcia oraz skręty masztu dodatkowo zaciekawiają i przykuwają uwagę.

Masz pytania?

Chętnie na nie odpowiemy!

 

Pufa reklamowa SAKO

380,00 481,00